قدمگاه

همه کوچه های اردیبهشت را با پای برهنه "دل " قدم میزنم تا جا پای "قدمهایت" بگذارم...

قدمگاه

همه کوچه های اردیبهشت را با پای برهنه "دل " قدم میزنم تا جا پای "قدمهایت" بگذارم...

قدمگاه

یک قدم بر نفس خود نه،وان یکی در کوی دوست...
یک قدم با "تو" تمام گام های مانده اش با "من"

این حوالی ها
آخرین نظرات
  • ۲۹ فروردين ۹۴، ۱۷:۴۹ - میم عین
    +++
نویسندگان

والدگری...ولدی که به بار می نشیند!

يكشنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۳، ۱۲:۲۰ ق.ظ

داشتم سیب زمینی ها رو سرخ می کردم.

همینطور که چشماش رو به تلویزیون دوخته بود گفت:یه چی بگم؟!

گفتم بگو:

خاله هروقت بعدنا خونه خریدین و بعد دوست نداشتین خودتون اونجا زندگی کنین  و خواستین بدین دست مستاجر و بعد مستاجرا هی اومدن خونه رو دیدن و هی رفتن و هی قبول نکردن میدونی خاله باید چیکار کنین!؟(یه نفس تازه گرفت!)

تند تند اما منظم کلمات رو ردیف کرد تا مبادا یکیش از قلم بیفته!اول محو کودکیش بودم بعد بهت سوال و راهکاری که میخواست ارائه بده!

گفتم نه!چیکار باید بکنیم!؟

گفت باید بیاید سر کوچه ما پیش سید و بعد نذر کنید بعد دعا کنید بعد سرکتاب بردارید بعد سید یه دعا بنویسیه دورش رو چسب بزنید بعد یا بندازید اون  رو تو دریا یا بندازیدش تو سولاخ(!) چاه عمیق تا دعاتون مستجاب بشه!

اون لحظه من: !!! کم مونده بود یا شاخ دربیارم یا مخم سوت ممتد بکشه!حفظ ظاهر جلو معصومیت یه بچه 7-8 ساله یکم سخت بود!

خب خانوم کوچولو دیگه اگه بخوام دعاهام مستجاب شه چیکارکنم!؟

خاله میتونی وقتیم یه قاصدک رو دیدی دعات رو بهش بگی بعد فوتش کنی تا بره پیش خدا بعد بگی خدایا به مامانم و بابام و من کمک کن تا بعد دو روز شیرآلات خونه و کابینت رو بزنید!

تازه خاله من وقتی یه ارزو دارم اونقدر میذارمش تو دلم تا پیر بشم بعد خودم هم سیدم میدونی؟بعد چندتا سرکتاب بخرم و دست مردم رو بگیرم!

البته خاله دعاها رو خدامستجاب میکنه و سید هم مستجاب میکنه!خدا بزرگتر هست و سید هم یکم بزرگتر هست!

سرش رو کج کرد و گفت:خاله بخدا راست میگماااا!

فکرم تو هم پیچیده بود!خوراک فکری بچه های ما داره از کجا تامین میشه؟!چه چهارچوب اعتقادی داره تو ذهن این بچه شکل می گیره و بعدا چقدر زمان میبره تا درست بشه!؟اصلا درست میشه؟!اگه پدر و مادر ها خودشون درست آموزش ندیده باشند چطور میخوان درست آموزش بدن!؟

.

.

.

سیب زمینی هام  سوخت!


*اگر فرهنگ صحیح باشد جوانهای ما صحیح بار می آیند.ف تامل!
*یه بزرگی میگفت تو باید از آن کسانی باشی که نه تنها اوضاع زمان خودت رو درک بکنی،بلکه آینده رو هم بفهمی و درک کنی!
*اینقدر کامیون دود کرد که دلم برای نفس کشیدن هوا سوخت!
*بعضی از ماها آب نیست وگرنه شناگرای ماهری هستیم!خدایا امتحانات سختی هست.دریاب مارو...با همه وجود...





۹۳/۰۶/۲۳

نظرات  (۲۱)

۲۳ شهریور ۹۳ ، ۰۹:۳۷ فانوس جزیره
سلام علیکم
امیرالمومنین علی علیه السلام فرمودند:
آرزو چون سراب است ، بیننده را فریب داده و امیدوار را مایوس می کند
غرر الحکم . ح7207
لطفا نماز یکشنبه های این ماه فراموش نشود که عاقبت بخیری در پی دارد
التماس دعا بزرگوار
عاقبتتون بخیر / یاابوتراب
پاسخ:
سلام
یعنی نباید آرزو کرد!؟
کاش بیشتر درباره حدیث توضیح میدادید.
ممنون.
:)
۲۴ شهریور ۹۳ ، ۰۹:۴۰ خادم الشهداء
بسم الله الرحمن الرحیم 
با پوستر / اهمیت نماز 
فرمایشات رهبر معظم انقلاب
 به روز هستیم
http://ammar-g.blog.ir/
یا علی
پاسخ:
ممنون.کاش یه پوستر هم درباره پیام آخر رهبر درباره داعش و حضور امریکا در منطقه درست میکردید.
سلام مومن.جزاکم الله خیرا

حدیث نوشتن و اینها، کار رئیسه ...
ان شاء الله خودشون توضیح میدن اما جسارتا عرض کنم آرزو یه مسئله است..هدف یه مسئله ی دیگه...
هر دو را انسان دوست داره اما آرزو از دایره عقل و منطق خارجه اما هدف بیرون از اون نیست...
یه مثال بزنم...
دختر بچه ای از اقوام را شنیدیم که ایشون مدام میگه دروغ میگید که خدا آرزوی بچه ها را برآورده می کنه...چون من هر چی به خدا گفتم که عروسک من رو زنده کنه این کار را انجام نداد!!
خواهرم ازش پرسید اگه من به خدا بگم تا شب، من رو پسر کنه، دعام برآورده میشه؟..گفت نه...گفت چرا؟..گفت برای اینکه شما دخترید...و این کار شدنی نیست...
خواهرم گفت خدا دعای بچه ها را برآورده می کنه اما به شرطی که دعائی که می کنند با عقل جور در بیاد...

حالا این یه مثال کوچک بود از آرزوئی کوچک که همین هم در حد خود منجر به ناامیدی انسان شده بود....

بنابراین به مفهوم کلمات باید توجه کرد...

عاقبتتون به خیر
یا علی
پاسخ:
سلام
مثال بسیار ملموس و جالب بود.ممنون
۲۵ شهریور ۹۳ ، ۰۰:۰۲ بی کـــــرانه
نمی دانم چقدر درست یا اشتباه، ولی همیشه فکر می کنم بحث جهت دهی و تربیت دینی فرزند با حساب و کتاب و جمع و تفریق و چهارچوب بندی های خیلی دقیق، آن هم بعد از تولد او خیلی قابل حل نیست، 
بخش مهمی از اون برمی گرده به معرفت و شرایط و چهار چوب والدین با هم، حتی قبل از تولد فرزند! 
اینکه خودشون چقدر عامل بودند وحالا این چهار چوب ها چقدر ماهیت واقعی دارد و یا در حضور فرزند چقدر تصنعی هستند؟!
یه کم پیچیده شد :/
پاسخ:
احسنت.تاالان موقع انتخاب همسر و ازدواج این روشنیدید که میگن فقط همسر خودت رو انتخاب نکن.پدر یا مادر آینده بچه هات رو هم انتخاب کن.حتی خیلی قبل تر از تولد.از خود اون فرد در زمان مجردی تا متاهلی تا تصمیم برای بچه دار شدن تا آینده.
البت لقمه حلال میتونه تضمین کننده خوبی باشه.
پیچیده نبود.
خوب بود.
۲۵ شهریور ۹۳ ، ۱۰:۵۳ فانوس جزیره
سلام علیکم
من و تو چکار کردیم ؟
به روز
عاقبتتون بخیر / یاابوتراب
پاسخ:
سلام
نمیدونم!
:)
چشم.
سلام
تکان دهنده بود
اما نه به اندازه انحراف حنسی بجه های مدارس راهنمایی شهر ما ...

آیت الله مشکینی میفرمود زندگی ما پر است از غلط نوشته هایی که پدران و مادرانمون و جامعه و فرهنگمون بهمون یاد دادنباید پاکشون کنیم و از نو درستشو بنویسیم ...

۲۷ شهریور ۹۳ ، ۰۰:۲۶ گلبرگ دانلود
سلام با دانلودهای جدید در خدمتتون هستیم منتظر حضور سبزتون ...
یامهدی فاطمه (عج)
۳۰ شهریور ۹۳ ، ۱۱:۱۹ فانوس جزیره
سلام علیکم
آخرین نماز یکشنبه این ماه فراموش نشه
خیلی التماس دعا دارم بزرگوار
این حدیث هدیه به شما :

رسول مهربانیها (صلوات الله و سلام علیه)

هر کس بتواند کار حرامی انجام دهد ولی آن را فقط بخاطر ترس از خدا رها کند خداوند پیش از آخرت و در همین دنیا بهتر از آن را به او عوض دهد.

منتخب میزان الحکمه. ح 1517

وبلاگ فانوس جزیره هر روز به روز می گردد با حضور نویسندگان مختلف
هر روز منتظر حضور شما در فانوس جزیره هستیم بزرگوار
عاقبتتون بخیر / یاابوتراب
پاسخ:

    سلام

تشکر

۳۱ شهریور ۹۳ ، ۲۱:۲۱ مدیون زهرا سلام الله علیها
سلام همسنگر.

اگر در زندگیتان شکاف هایی هست؛
دلیل آن این است که در بندگیتان برای خدای متعال کم گذاشتید..

آیت الله عبدالکریم حق شناس
*******

۳۱ شهریور ۹۳ ، ۲۱:۳۲ مدیون زهرا سلام الله علیها
سیب زمینی ها که سوخت...
دل من هم که سوخت...مادر آینده چطوری می خواد بچه اش رو تربیت کنه.
هی میگیم ما سرباز امام زمان تربیت می کنیم!!!!
هعیییییییی خواهرجونم. مواظب خودت باش.

پاسخ:
ای خواااااهر
شمام همین طور:)
۰۳ مهر ۹۳ ، ۲۰:۳۶ مدیون زهرا سلام الله علیها
سلام خواهر بزرگوارم.
مجلس هفتم ما رو از دست نده.منتظرت هستیم.
*************
می شود از رنگ وارنگ دنیا خالی بود و ازآبی آسمان سرشار. می شود ساده ترین بود و برترین.
پیوند آسمانیِ برترین بانوی عالم فاطمه زهرا با مولای مؤمنان علی علیهماالسلام چنین بود. جهیزیه ای از چند تکه لوازم ضروری و بیش ترش سفال و لباسی ساده و جشنی ساده تر، ولی ماندنی ترین و آسمانی ترین پیوند عالم.
ممنون. دعوتین وبلاگم
۰۵ مهر ۹۳ ، ۱۵:۳۳ خادم الشهداء
بسم الله الرحمن الرحیم
با پوستر /دهه‌ی ذی‌الحجه را مغتنم بشمارید
فرمایشات آیت الله حق شناس (ره)
بروزیم 
منتظر شما هستیم 
http://ammar-g.blog.ir/
یا علی
۱۶ مهر ۹۳ ، ۰۰:۲۲ امیـــــد ...

جز گمراهان چه کسی از رحمت پروردگارش نومید می شود؟
حجر:56
چند روزی نبودم اما حالا هستم منظر حضور گرمتون هستم ...
ممنون که سر زدید ...
۲۰ مهر ۹۳ ، ۱۸:۳۶ مدیون زهرا سلام الله علیها
سلام علیکم.
الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایته علی ابن ابی طالب و اولاده المعصومین صلواه الله علیهم اجمعین
عید سعید غدیرخم مبارک باد
پاسخ:

سلام بر شما

ولایت علی(ع)  مسئولیت سنگینی بر دوش ما میذاره. امید که شیعه ی واقعی علی علیه السلام باشیم.

 

در پناه حق

باید فرزند زمان خود باشی تا بتونی نسلی رو تربیت کنی که اماده برای اینده شود تربیت این نسل خیلی سختتر از از نسلهای گذشته است!

مهمترین عامل در تربیت صحیح: نان درست و درمان سر سفره زندگیست بقیش با اعمال و رفتار درست

پاسخ:

احسنت!

نان حلال...اخلاق خوب... و البته دعا

دعای خیر پدر و مادر خیلی خیلی اثر گذار هست

۲۴ آبان ۹۳ ، ۱۰:۴۶ چترروی سرم
سلام چرا به روز نمی کنی
۱۲ آذر ۹۳ ، ۲۰:۳۳ ناموس خدا
چه بچه عجیبی!


به ما هم سر بزنید.
خوشحال می شویم.
۱۴ فروردين ۹۴ ، ۲۳:۴۸ بــُگــذار گـمنــامـ بمـــانـَـم
تربیت بچه سخته
ترسناک اند این حرفهای بچه ها...
وقتی یکهو سرمون هوار میشه
اینکه
حواسمون بدجور پرت شده...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی